fredag 1 juni 2018

Nya vardagsrummet tar form

Det har nu gått flera månader sen jag bloggade sist och då var det djupaste vinter med mängder av snö och av den varan blev det bara mer och mer. När jag sjönk ner till övre delen av låret på vår gräsmatta när inte skaren höll för mig, då tyckte jag nog att det började räcka med snö.




Sen kom våren och snön som vi trodde skulle ligga kvar till långt i maj, försvann i väldig fart då vårtemperaturen bara steg för varje nytt dygn för att sen resultera i sommarvärme dag efter dag maj månad ut. Våren var snabbt över och istället blev det sommar på en gång.
Under vintern färdigställde vi vår tvättstuga och "flyttade in" i den i mitten av februari. Sedan dess har det varit vardagsrummet som min man ägnat all sin lediga tid åt. Det vardagsrum som vi planerat länge för och som nu tar sin plats i nedre våningen av den utbyggnad vi gjorde med början våren 2012. Rummet har agerat snickarbod under alla år sen dess och för att kunna börja inreda rummet var det därför en hel del jobb med att först tömma det.




Efter några månaders jobb på helger och ledig tid, börjar nu rummet så sakta ta sin slutliga form. Taket är på plats, liksom trägolvet som är detsamma som vi har i matsalsdelen i direkt anslutning till detta rum. Tapeterna sitter på väggarna och nu är det fönsterhyllor och salning av fönster och dörröppningar som ska på plats innan golv- och taklister till slut ska sättas på plats. Jag har ikväll börjat grundmåla fönsterbrädorna till de fem höga fönster som finns i rummet.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar