lördag 6 januari 2018

Trettondag jul

Trettondagen idag och förmiddagen spenderade vi ute hos mamma och pappa. Igår kom min yngsta bror och hans sambo dit och vi träffades där för att äta och umgås på kvällen och idag träffades vi alltså på nytt.




När vi vaknade var det ca 13 minusgrader ute så vi avvaktade någon timma med att gå ut så att solen skulle få värma på det lilla den orkar.




Även om det var kallt så hade vi en rolig och skön stund ute tillsammans med lek i backen bakom mammas och pappas hus.




Vi har ett otroligt sparkföre den här vintern och sparkarna används flitigt.




Kolbulle och korv med bröd stod på menyn idag vilket tillagades över öppen eld.




Kusinlek när den är som bäst!




Under eftermiddagen har jag, mamma och alla barnen varit till kyrkan på familjegudstjänst med efterföljande julgransdans i församlingshemmet.




Som avslutning på dansen kommer Tomten med en säck med godispåsar varje år till barnen. När tjejerna kom hem satte de sig framför en film i soffan med sitt godis och när jag tittade till dem efter en stund, hade Lilla M somnat sittandes i soffan med godisklet runt hela munnen. 




Klockan hade precis passerat sex på kvällen och så tidigt har hon knappt aldrig somnat. Pulkabacken i kombination med julgransdans var tydligen väldigt jobbigt =)
Jag fick lyfta in henne i badrummet och försöka tvätta av henne. Tänderna lyckades jag också borsta hjälpligt på henne innan jag tillslut kunde bära inne henne i sängen.




En bra dag har det varit där M dessutom hunnit få en hel del gjort i tvättstugan och bl.a. kaklat ett helt avsnitt till. Imorgon kan vi eventuellt börja montera första skåpet.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar