söndag 17 september 2017

Solen skiner men prickarna finns kvar

Höst innebär har jag insett, målartider för mig. Trots det tråkiga höstvädret vi haft denna höst med regn varenda dag känns det som, har jag haft otrolig tur med vädret de dagar jag planerat in att vara ute och måla. Idag var inget undantag och solen sken så varmt så jag fick ta av mig den tjocka tröjan.




När jag stod högst upp i stegen under takfoten lekte tjejerna i gungorna, klättrade i äppelträden och var sams åtminstone en liten stund. 




Det märktes inget större på tjejerna idag att de inte är helt okej i sina halsar än men eftersom prickarna fortfarande finns kvar på Smôlas framsida och jag  tyckte i eftermiddag när vi kommit in att hennes tunga har blivit mörkare, bestämde jag mig för att testa Kry-appen för att få råd om morgondagen. Mina misstankar har varit ett par dagar att hon kanske fått scharlakansfeber och det ska ju vara väldigt smittsamt långt efter att man haft sina prickar så jag vill gärna inte skicka henne till skolan och fritids om det är så.




Läkaren vi fick prata med fick samma misstankar och tyckte att jag skulle kontakta vården imorgon för att få komma iväg och ta prover. Strax efter att vi avslutade samtalet kom Lilla S ner nyduschad och då hade hon och M upptäckt prickar i ljumskarna på henne vilket var exakt vad läkaren precis sagt till mig är ett av de första ställena som prickarna brukar dyka upp på så det känns ju troligt att även hon är smittad.




Nu hoppas jag bara på att vi får komma ner till vårdcentralen imorgon och ta prover så vi antingen kan få misstankarna bekräftade och antibiotika utskrivet åt dem eller också om vår diagnos skulle visa sig vara helt på tok, att de kan gå till skolan igen på tisdag utan att jag behöver oroa mig för att de smittar någon annan.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar