tisdag 19 september 2017

Penicillin x 3

Igår blev det besök på vårdcentralen precis som jag hoppats. Mycket väntan då det tog lite tid innan vi fick komma in till läkaren och sen skulle det väntas på provtagning och så igen innan provsvaren kom så barnen var lite uttråkade kan man väl säga. Men jag sa som Alfons farmor: "Det är bra att ni har tråkigt" haha




Halsproverna visade precis som jag trodde på halsflussbakterier hos alla tre så nu står det tre flaskor med Kåvepenin i kylskåpet som det ska tas av två gånger per dag i sju dagar.  Antagligen har väl både jag och M också dessa bakterier men vuxna ska tydligen bli friska av sig själv mycket snabbare så läkaren tyckte att vi får avgöra själv om vi ville ta prover vi också. Jag känner inte särskilt mycket i min hals nu så jag avvaktar och hoppas på att tjejernas kur ska få slut på rundvandringen av basiluskerna i familjen och att jag hinner bli helt okej under tiden jag med.
Smôla är tillbaka i skolan idag eftersom hon inte känner något i halsen längre och det var okej enligt läkaren. Lilla S valde däremot att vara hemma när hennes hals fortfarande gjorde ont när hon vaknade. Eftersom det är min lediga dag så fick hon ta en extra vilodag.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar