onsdag 27 september 2017

Hänt sen sist

Det är några dagar sen penicillinkurerna tog slut och nu har vi kunnat köra på som vanligt utan vabbande ett tag igen, skönt!




Sen sist jag skrev här i bloggen har jag hunnit sy klart tjejernas klänningar och de har haft dem hela helgen när de sov över hos farmor och farfar medan jag och M var på avslutningsfest på hembygdsgården.




Både lördagen och söndagen tillbringade jag flertalet timmar med mina kompisar penslarna. Till helgen hoppas jag att jag blir klar för i höst.




På söndagseftermiddagen hade tjejerna kommit hem och var med oss ute i trädgården när vi jobbade. Lilla M fyllde på med knottbetten i pannan så hon var riktigt biten och fin på förskolekorten igår. 




Vi har hunnit med lite tränande på klockan också. Hel, halv, kvart över och kvart i börjar sitta nu.




Igår var det barnkör med träning både inför kommande söndag och en musikal senare i höst. I musikalen är även kören med de vuxna med och helt plötsligt har jag hamnat mitt upp i allt och fått en roll jag med. Jag ska faktiskt tom sjunga solo hur nu det ska gå...




Pussel är kul och ikväll avslutade Lilla M dagen med att lägga det ena pusslet efter det andra. Några tom flera gånger innan mamma fick säga stop och det var dags för tandborstning. Vi har börjat med lite nya rutiner vid sänggåendet nu även om kanske inte Lilla M helt vet om det än. Fram tills nu har jag alltid varit tvungen att sitta hos henne på sängkanten tills hon somnat men jag har märkt att så länge jag är kvar har hon svårt att komma till ro. Om jag istället låtsas att jag behöver gå på toaletten så somnar hon mycket snabbare när inte jag finns där att prata med. Än så länge accepterar hon bara den ursäkten när jag går ut. Ikväll ville jag gå och säga god natt till storasyster istället men det gick inte så då fick jag dra till med den vanliga lögnen igen och sen sov hon på bara en liten stund. 


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar