torsdag 26 januari 2017

Var är snön?

Nästan direkt efter att jag vaknat av alarmet på telefonen i morse hörde jag en kraftig duns och yrvaken blev jag en aning fundersam på vad det var som hade låtit. Efter en stund hörde jag Månsan som krafsade på dörren och jamade för att hon ville in så då tänkte jag för mig själv att hon kanske hade varit i slagsmål med någon annan katt  på trappen och att det var det jag hade hört. Det skulle inte ha varit första gången i så fall.




När jag kom ner och öppnade dörren hörde jag genast takdroppet och då förstod jag att det var snö som rasat från taket som jag hade hört. Det var tre plusgrader ute så hela morgonen sen fortsatte det att dundra när snön föll från hustaket. Den här vintern har varit allt annat än kul. Bilderna i bloggen idag är från ganska exakt två år sen och då var det betydligt mer snö. Visst har vi ett litet snötäcke men det är tunt och inte blev det bättre av nattens och dagens varma väder.




Ikväll var det skidträning igen för tjejerna och ytterligare en gång var de tvungna ner till Torsby och konstsnön där för att kunna få åka. Det är helt enkelt för lite snö här för att det ska gå att köra upp spår och det är ju fruktansvärt tråkigt. Skidtävlingen som skulle ha varit till helgen som vi tänkt åka på är förstås inställd eftersom det inte finns nån snö dit vi skulle att åka på så vi får vänta på första tävlingen några veckor till och hoppas att förutsättningarna är bättre då. Vinter fram tom. sportlovet vill vi allt ha.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar