onsdag 25 januari 2017

Tipsa mig!

Nu har vi två små bokslukare i familjen. Smôla fick en stor hög med böcker av olika slag i julklapp  och de flesta är redan avverkade. Lilla S fick också ett gäng med böcker varav några som passar för högläsning men också några som hon läst själv.




Efter att ha jobbat sig igenom sina julklappsböcker har hon ikväll letat reda på några av Smôlas första böcker och plöjt igenom en i sängen. På förskolan hade de dessutom besök av bokbussen idag så där lånade de två böcker som passar för henne och hon påstår att hon läst en och en halv av dem på vilan idag. Om det stämmer vet jag däremot inte.




Jag tar tacksamt emot tips på bra böcker för barn. Dels till Lilla S, 5 år, som precis kläckt läskoden men speciellt till Smôla som jag kan tycka det är svårare med böcker till i rätt svårighetsgrad men också med innehåll som passar en åttaåring. Hon älskar verkligen LasseMaja-böckerna och har jättemånga av dem och läst ännu flera. Problemet är att de är i lättaste laget för henne att läsa.
Hon läser ur en sån bok på en kväll. I julklapp fick hon av faster, farmor och farfar de två första Harry Potterböckerna i barnutgåva. De är spännande och bra men eftersom alla namn är på engelska och det är lite svårare språk som kan vara svårt att förstå alla gånger, tror jag hon tycker de är lite svåra. Hon läser en sida eller två per kväll, mer orkar hon inte.

Nu vill jag att ni överöser mig med boktips så jag kan förse mina små damer med mer rolig och spännande läsning. Skriv gärna i kommentarsfältet här nedan.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar