tisdag 25 augusti 2015

Sjunde tanden och trädgårdsbilder

Jag fick en liten chock igår kväll när jag kollade besöksstatistiken på bloggen under gårdagen. Jag hade haft fler besök än under hela förra veckan, kul!
 
 
 
 
Idag är Lilla S på förskolan igen och Lilla M var därför tvungen upp tidigt hon med och följa med och lämna henne. Efter frukosten när vi kommit hem verkade hon redan väldigt trött igen så jag tog en promenad med vagnen till affären för att hon skulle få sova. Tydligen var hon inte så trött ändå för trots promenad och sedan en bra stund i trädgården där jag vattnat och skördat lite grönsaker, sitter hon nu i mitt knä fortfarande klarvaken.
 

 
 
Vi har haft ett par bökiga nätter med mycket snuttande och jag tror att det är tänder som spökar igen. Förra veckan fick hon sin sjunde tand (andra nere till vänster) och jag skulle tro att det är den åttonde tanden som snart vill titta fram också.
 

 
 
Idag hade jag ställt in mig på regn och kyla. Istället är det väldigt varmt men ganska mulet. Under min runda i trädgården skördade jag en massa tomater (plockar ett par nävar var och varannan dag nu), några chilifrukter, ett par sockerärtor och lite sallad.
 

 
 
Det har blommat fint i de nya pallkragarna hela sommaren och jag såg att man såg de rosa blommorna från skolan när jag var på väg hem förut eftersom planteringen ligger så högt.
 

 
 
Blåklinten som jag sådde inne i våras tog också rejäl fart när den fick komma ut i jorden och min timjanplanta som jag satte ut också är stor och fin. Den går jag mest bara och luktar på för vill jag ha färsk timjan i maten har jag en planta i kruka inne också som jag kan ta av.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar