fredag 21 augusti 2015

Nya och gamla detaljer i Smôlas rum

Idag har jag ägnat den tid jag haft över till att plocka iordning i Smôlas rum efter hennes födelsedag då hon fick så mycket nya saker som behövde hitta en egen plats i hennes rum.
 
 
 
 
Hennes rum är tapetserad med två olika tapeter från PiP Studio och jag gillar tapeterna lika mycket än och är glad att vi valde just dem. Vimplarna i taket har jag sytt men vi fick hänga dem i en ny riktning idag för att de skulle få plats nu.
 

 
 
Rummet är stort men ganska fullt av saker och möbler.
 

 
 
En av favoritsakerna hon fick var sänghimmeln. Hon hade en i sitt gamla rum när hon var riktigt liten som jag gjort av ett organzatyg. Jag tog bort den efter ett tag när jag tröttnat på den men när Lilla S fick sin sänghimmel så vaknade drömmen om en egen igen till liv hos Smôla.
 

 
 
När jag fick möjlighet att köpa en likadan som den Lilla S har till halva priset i våras, beställde jag därför en till henne med. Den har sen legat och väntat på födelsedagen. Igår kväll fick vi äntligen upp den efter att M monterat en krok i taket och jag strukit allt tyg.
 

 
 
I sänghimmeln hängde jag idag upp hennes ljusslinga från Happy Lights, några fjärilaroch en droppformad pompom som jag införskaffat någon gång men aldrig fått användning för förut. GIssa om det var en tjej som hade svårt att släcka ljusbollarna ikväll.
 

 
 
På väggen ovanför skrivbordet har hon en prylhylla från Åhlens. Den är full av alla hennes skatter. 
 

 
 
Här finns bl.a. det födelsedagskort jag gjorde till henne ifrån familjen.
 

 
 
Bredvid hyllan satte M upp dessa krokar idag som också var en födelsedagspresent. På krokarna hänger dessutom just nu bl.a. fler födelsedagspresenter .
 

 
 
För att gömma undan fler skatter fick hon bokgömmor som ligger på hennes skrivbord nu.
 

 
 
Och på väggen ovanför skrivbordet har det kommit upp ett par fjärilar. Den ena för att dölja en stygg fläck som blivit. Klockan är en IKEA-klocka som vi målat och dekorerat. Den kan man läsa mer om här.
 

 
 
I hennes bokhylla står nu en rosa låda där en del av hennes LEGO förvaras. Smyckeskrinet fick hon tidigare i sommar av sin farmor och farfar.
 

 
 
Under semesterturen förra veckan fann jag denna kjol på rean och köpte varsin till de båda större tjejerna. Jag tycker de är så fina och när man hittar dem för halva reapriset så är det inte så mycket att fundera på. Dessutom hittade jag en liknande på rea till Lilla M i en lokal affär den här veckan så nu matchar de varann alla tre i höst.
 

 
 
 
 
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar