fredag 1 februari 2013

Frukostbesök

Idag hade vi besök utanför köksfönstret vid frukosten.




Förutom alla småfåglar så satt "vår" ekorre där och mumsade solrosfrön. Han hälsar på så ibland och ser då till att ta för sig av det som bjuds.




Han har dock ingen större lust att dela med sig av det goda till fåglarna utan jagar bort dem så gott han kan.





Ekorren hade sällskap i trädet bredvid av hackspetten som också var här på visit. Han brukar sitta högst upp i telefonstolparna och hacka när vi går till och från dagis. Kanske har han kommit på att det är dåligt med mat i dessa stolpar och hittade nu mer lättillgänglig mat här i trädgården. Hemgjort fågelgodis som mamma gjorde innan jul på kokosfett och diverse fröer var gott verkade det som. 
Barnen var fascinerade av det som pågick utanför fönstret så det var svårt att få dem att sitta still och äta upp sin frukost men djuren gjorde sig ingen brådska utan var fortfarande kvar när vår mat var uppäten.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar