I höstas fick Smôla en bok av kusinen som hon vuxit ifrån. Eftersom det leks prinsessa här mest hela tiden så passar den väldigt bra.
Bland alla olika tips på pyssel finns det ett par recept på smoothie som Smôla absolut ville att jag skulle göra till mellanmål idag.
Banan, jordgubbar, mjölk och lite grädde mixade vi ihop men eftersom Smôla aldrig varit jätteförtjust i banan misstänkte jag redan innan att hon inte skulle tycka om det så särskilt mycket.
Efter ett tag började hon också mycket riktigt klaga på att det smakade för mycket banan för att vara gott men drygt halva glaset fick hon i sig ändå.
Om ni undrar vad det är för något gult som hänger i hennes hår på fotot så är det en påsklämma som sitter fast i hennes fläta. I klämman sitter det i sin tur fast en tjock fläta gjord av alla sjalar och band hon kunnat hitta. När hon har flätan fastsatt i sitt hår är hon inte vår Smôla utan prinsessan Rapunzel med det jättelånga håret. När vi var i Karlstad i fredags hittade hon Rapunzels prinsessklänning med tillhörande lösfläta i en affär och tårarna flödade när både mamma och pappa sa nej till att köpa den. Med två nya prinsessklänningar som hon fick i julklapp, tyckte vi att hon har klänningar så hon klarar sig ett tag framöver, så tårarna hjälpte inte för att få med sig klänningen hem.
Som sagt, mycket prinsesslek är det här hemma just nu och ibland känns det som man skulle behöva köpa t.ex. en Spindelmannendräkt till henne bara för att få henne att tänka i andra banor. Tror dock inte att det skulle hjälpa just nu för det är enbart prinsessor som är intressant att klä ut sig till, oavsett vad jag försöker locka henne till. Det kommer väl en dag när intresset för detta svalnar också kan jag tro.
Tack för titten!



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar