tisdag 26 juni 2018

Vår midsommarafton

Midsommarafton blev en blåsig historia.




På förmiddagen när jag satt ute och band kransar till tjejerna sken solen i bland och i bland regnade det på tvären.




I år behövde jag bara plocka en bråkdel av alla blommor till kransarna för n u är tjejerna så stora (framförallt Smôla) att de plockade det mesta av blommorna själva. Eftersom jag inte hann med min blomplockarrunda dagen innan som jag brukar, var detta tur för annars skulle kransbinderiet tagit jättelång tid. Jag var inte säker på om vi skulle kunna få tag på tillräckligt med blommor heller med tanke på att mycket redan är överblommat efter den varma försommaren och torkan.




Som vanligt var vi med på midsommarfirandet på hembygdsgården under eftermiddagen.




Mamma har försett oss med folkdräkter även i år. Smôlas klänning var helt nysydd eftersom hon vuxit ur den förra dräkten hon hade och som nu Lilla S fick ha istället.




Efter dans, fika och sen hem för klädbyte, drog vi iväg till brorsan för att tillbringa kvällen där. Tillsammans med en av mina kusiner och hennes familj grillade vi och åt och drack gott. Eftersom kusinens man fyllde dagen innan passade vi på att fira honom lite också.
Barnen lekte till klockan passerat elva och då var det mycket trötta små som vi packade in i bilen och for hem.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar