söndag 3 juni 2018

Sommaravslutning och årets första dopp

Idag har jag och barnen varit på kyrkans barnverksamhetsavslutning. Barnkören sjöng i kyrkan och sen var det familjefest med många olika aktiviteter.




Vi hamnade till att börja med vid ponnyridningen. Där kunde man välja att åka i vagnen eller sitta på en ponny. Lilla M åkte varv på varv i vagnen.




Storasyrrorna valde istället att kliva ur vagnen och ställa sig i kö för att rida.




Smôla tror jag aldrig suttit på någon häst förut.




Lilla S testade redan förra året och hon fick dessutom testa en gång när hon gick på förskolan.




Efter diverse turer med hästarna var det skönt att få gå in i församlingshemmet en stund där man kunde få ansiktsmålning. 




En räv och två fjärilar hade jag med mig ut därifrån efter det.




Mini var så duktig och höll undan luggen och satt sen helt avslappnad och lät sig målas.




Nöjd tjej som precis sett sig i spegeln =)




Brandbilar fanns på plats för att titta på och dessutom fick man ta sig en tur upp i det blå om man ville och det ville de alla tre.
Hoppborgar, fika och korv var ytterligare lite av det som man bjöds på men efter att vi fått i oss varsin korv så sa jag  till tjejerna att nu åker vi hem och hämtar badkläder och åker och badar istället. Det var olidligt varmt och inte ett moln på himlen där och då tror jag.




Till badplatsen fick vi även med oss M som tog en välbehövlig paus ifrån listandet av vardagsrummet.




Smôla och Lilla S hade redan badat tidigare under våren men för oss andra tre var det premiär. Vattnet var alldeles ljummet och varmare än på hela förra sommaren skulle jag nästan våga tippa och då är det bara tredje juni än.




Tjejerna njöt i vattnet och hade ingen större lust att komma upp och åka hem när det var dags för det. Förhoppningsvis kommer det fler varma dagar under sommaren som man kan spendera på badstranden.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar