söndag 17 juni 2018

En regnig söndag

Nu har fyra av fem i familjen sommarledigt sen några dagar tillbaka.




Tyvärr har sommarvärmen tryckt på pausknappen lagom till ledigheten och idag har det varit riktigt blött och kallt. Vi har därför försökt hålla oss sysselsatta inomhus istället. Lilla M är förkyld sen några dagar tillbaka med lite feber som går upp och ner. Att hon inte är helt kry märks framför allt på humöret som inte är på topp men hon är i farten i stort sett som vanligt och ett par pussel la hon innan orken och tålamodet tröt.




Lilla S hamnade med en padda i knät lösande sudoku. Med lite hjälp på traven så går det jättebra för henne och hon har förstått precis hur det går till. Henne ska jag till vårdcentralen med på onsdag då hon större delen av våren och ända fram tills nu varit tätt i bröstet. Eftersom hon tidigare haft förkylningsastma men inte varit förkyld under denna period är jag rädd att hon utvecklat någon allergi nu som satt sig på luftrören. På min svägerskas inrådan har jag börjat kortisonbehandla henne och på onsdag ska vi alltså få träffa läkaren.




Vardagsrummet håller vi på att avsluta det sista i nu och jag har målat lister och skurat rent under eftermiddagen och kvällen. Det är en hel del målande kvar som jag ska sysselsätta mig med under lediga stunder kommande vecka.




Jag har också hunnit med veckans matbrödsbak under eftermiddagen när tjejerna pysslade med sitt. Den här helgen har jag fyllt frysen med både detta bröd och med kanelbullar så nu kan jag bjuda på fika.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar