måndag 27 mars 2017

Vårförkylningar och vårpynt

Det har gått mer än månad sen jag skrev i bloggen sist och mycket har hänt sen dess men jag har varken haft ork, tid eller lust att sitta vid datorn. M har gjort sina fyra veckor på hemmaplan med renovering och började jobba igen förra måndagen. Den arbetsveckan blev bara en dag lång för på kvällen fick han komma hem tillbaka för att vabba resen av veckan då jag inte kunde vara hemma från mitt jobb.




Barnen har nämligen i tur och ordning varit riktigt dunderförkylda med feber. Smôla var först ut och det började med att hon var väldigt hes en dag. Nästa dag drog hostan och snuvan igång så då fick hon vara hemma från skolan och sen kom febern med en febertopp på kvällen dag tre på 39,8. Friluftsdagen som vi skulle varit på hela familjen var bara att ställa in tyvärr men två dagar efter den höga febern stod hon ändå på startlinjen i vinterns enda skidtävling för tjejernas del så hon repade sig ändå snabbt.




När vi kom hem från skidtävlingen på lördagseftermiddagen började febern stiga på Lilla M och sen var det alltså hennes tur att få denna förkylning. Hon fick två febertoppar på 40,1 både söndag kväll och måndag kväll och sen höll febern i sig ytterligare någon dag innan hon var feberfri till helgen. Då var det å andra sidan Lilla S tur. I torsdags drog  hesheten igång på henne och i lördags låg hon i feber. Hon klarade sig som tur var bäst och fick bara feber en dag och då bara en temp på drygt 38 så igår var hon med ute i det fina vårvädret och lekte.




Idag har M dragit  iväg till jobbet igen och förhoppningsvis slipper jag vabba den här veckan utan imorgon kan de två små vara på förskolan igen




Det har ju verkligen varit fantastiskt vårväder under helgen och i lördags städade jag och de två tjejerna som stod på benen, bort det mesta av det julpynt som fanns kvar utomhus i form av ljusslingor och smågranar mm. Belysningen i flaggstången sitter dock där den sitter ytterligare några dagar för där är det fortfarande snö och is på marken där slingan är förankrad i marken. 




Att göra fint med fjädrar och ulltussar är kul så det fixade flickorna medan jag plockade och planterade lite vårblommor.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar