fredag 24 februari 2017

Bilder från pysselrummet

Idag gjorde Smôla sista skoldagen innan sportlovet så nu är hela familjen hemma en dryg vecka framöver vilket känns skönt. Sportlovet kunde inte börja bättre vädermässigt eftersom solen sken hela dagen och vi fått ett tillräckligt tjockt snötäcke under veckan för att det ska vara kul att leka i pulkabacken.




Jag var ute en stund med flickorna under eftermiddagen men M har fortsatt evighetsarbetet med att riva ut det gamla badrummet. Att riva bort våtrumstapet och våtrumsmatta som är limmat så det sitter som berget var inte så lätt har vi upptäckt.




Själv har jag den här veckan äntligen fått ordning i pysselrummet. Sedan rummet blev färdigt har det hela tiden dykt upp nya saker som pockat på en plats i rummet. Förvaringen har inte varit på plats helt och hållet heller så det är mycket som blivit stående i lådor och kassar på golv och skrivbord.




Efter att vi tömt det sista på övervåningen förra veckan så är det inget mer som jag känner måste ha en plats i pysselrummet utan en hel del har jag lagt i märkta lådor i källaren sorterat efter typ av material eller årstid/högtid.




Lite ny förvaring har kommit upp. Det är magnetiska A4-ark som jag satt upp på sidan på vägghyllan med häftmassa och som jag sen placerat flera av mina dies på.




På väggen mitt emot magnetarken sitter tavellisterna där vi förvarar det mesta av våra pärlplattspärlor.




I ett annat hörn har jag tavlan på väggen som M gjort till mig av en hålskiva. Den är helt perfekt eftersom det är så lätt att flytta runt sakerna på den. Längst ner till vänster har jag skruvat upp en magnetlist till andra dies. Jag tror att den egentligen är tänkt att ha i köket att hänga upp knivar på och den är riktigt starkt magnetiskt.
Här sitter också vinlådorna som jag målat i olika kulörer och funkar bra som förvaring.




I andra änden av skrivbordet är det fortfarande tomt på väggen men jag skulle vilja ha en håltavla även där som vi ska försöka få till någon förvaring till sytrådsrullarna på så att de blir lättillgängliga.
Just det att allt ska finnas lättillgängligt är något jag försökt tänka på när jag inrett rummet och när jag gömt undan något i lådor i skåp osv har jag försökt märka upp lådorna så jag inte ska behöva lyfta ut nio lådor innan jag hittar det jag söker i den tionde.




Alla mina tyger finns i garderoben bakom dörren och nu när jag kommit tillrätta i rummet hoppas jag på att jag ska känna lust att tillbringa lite tid i rummet. Hittills är det framför allt tjejerna som går dit och sätter sig och ritar och målar.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar