onsdag 8 februari 2017

"Härlig" eftermiddag och kväll





Lilla M:S eftermiddag:

nej mamma - vill inte hem från förskolan
nej mamma, gråt och skrik - vill inte hem och absolut inte sätta på sig overallen
gråt och skrik - jag bär ut henne till bilen utan ytterkläder (bilen är varm)
gråt och skrik - vi åker hem
gråt och skrik - jag bär henne in
gråt och skrik - jag får absolut inte bära henne
gråt och skrik - jag plockar i köket
gråt och skrik - jag plockar ändå upp henne från golvet som är blött av tårar och snor
gråt och skrik - vi går upp, jag letar reda på Alla vi barn i Bullerbyn på DVD
gråt och skrik - vill inte titta
snyft och gråt - börjar titta och sitter i mitt knä
snyft - vi tittar på filmen
lugn - vi tittar på filmen och leker lite på mattan framför tv:n
lugn - mamma får inte gå ner och laga mat, vi fortsätter leka och titta på filmen
lugn - jag smiter ner och börjar snabbt vispa ihop en pannkakssmet
lugn - kommer ner till köket och ska vispa
lugn - tvättar händerna, "mamma inte vipa"
lugn - vispar i pannkakssmeten
skrik och gråt - jag tar bunken med smeten till spisen för att börja steka
skrik och gråt - jag får inte steka
skrik och gråt - kan nu bero på att det är fel sylt men oklart
skrik och gråt - Smôla kommer ner och ska äta och behöver då sin stol, den Mini stod på vid bänken
skrik och gråt - jag bär medan jag fortsätter steka pannkakor
skrik och gråt - hon vägrar sitta i sin stol och hon ska inte äta sin pannkaka
skrik och gråt - jag lyckas lura i henne en tugga när hon sitter på armen
skrik och gråt - jag får i henne en tugga till
gråt - ytterligare en bit slinker ner
lugn - jag får sätta ner henne och hon äter 3,5 (!) pannkakor
lugn - alla äter
lugn och nöjd - mätt i magen och allt verkar bättre
lugn - tvättar händerna
lugn - jag byter blöja på henne och ställer henne i duschen, på med pyjamas
gråt och gnäll - jag ska diska och göra matlåda men det är inte populärt
gråt och skrik - när matlådan är klar får jag lämna resten av disken
lugn - vi sätter oss i soffan och ser sista tio minuterna av Bolibompa
lugn - borstar tänderna
lugn - läser bok för henne och Lilla S
lugn - jag får lägga mig med henne utan protester efter några minuters lek i hennes rum
lugn - somnar efter en dryg halvtimma
tystnad - jag andas ut


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar