torsdag 9 februari 2017

Förklaring på gårdagen

Allt brukar ju få sin förklaring, likaså kom förklaringen till Minis humör igår under förmiddagen idag när jag blev uppringd från förskolan och de berättade att hon inte velat ha någon frukost och inte orkade leka utan bara gick och la sig.
Under natten som gick satt jag upp ett tag med henne i sängen eftersom hon vaknade och klagade över ont i magen. Magsjukan härjar för fullt skolan/förskolan så jag drog genast slutsatsen att nu har hon fått det och sprang och hämtade handdukar och hink ifall hon skulle få spy. Sen satt vi där i sängen, jag vaken och hon halvsovandes innan hon tillslut hade somnat om så ordentligt att jag kunde lägga henne ner och det kändes som att faran var över och det kändes som det var falskt alarm.




Klart att vi var trötta imorse när väckarklockan ringde både jag och hon och då är det svårt att avgöra hur allmäntillståndet är. Vi gick därför upp och åkte iväg precis som vanligt och hon verkade helt okej när jag lämnade henne på förskolan. Det gick dock inte mer än en timme innan jag alltså blev hemringd så efter att ha fixat allt det praktiska på jobbet fick jag åka hem tillbaka och hämta henne, då med över 38 i feber.




Med sex dagar sedan förra febertoppen har hon idag varit uppe i över 39 i temp och klagat en del över magen. Det är inte mycket det gått att få i henne heller men lite glass lyckades jag få henne att ta när hon var som varmast. Annars har vi mest suttit i soffan tillsammans under dagen där hon legat i mitt knä och sovit. Trött som jag var efter den gångna natten har jag allt blundat några stunder jag med. Nu hoppas vi att det stoppar vid feber och magont och att det inte utvecklas till full magsjuka.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar