måndag 30 januari 2017

Städdag

Jag har haft alla tre tjejerna hemma idag. Smôla hade över 38 i feber igår och halsont så hon fick vara hemma från skolan tillsammans med oss andra idag. Lyckligtvis var febern borta när hon vaknade och hon har varit väldigt mycket bättre och kunnat leka och stå på så imorgon kör vi enligt vanligt schema.




Under helgen hade jag ingen lust till att göra nästan något här hemma trots att det såg ut som om en tornado gått fram. Det är knepigt, ibland lyckas vi hålla hyfsad ordning riktigt länge men sen händer något och allt vänds upp och ner, varenda leksak har dragits fram och det är saker både högt och lågt. Dammråttorna flyger och jag vet inte i vilken ända jag ska börja. Idag lyckades jag samla krafter till att få lite ordning i stugan igen och det är inte lite man kan få tjejerna att hjälpa till med om man mutar dem med lite TV-spelstid. Det mesta i leksaksväg på övervåningen är det faktiskt de som plockat rätt på så det sparade mig en massa tid. Så skönt det ska bli att slå sig ner i soffan nu utan att behöva leta väg mellan legobitarna på golvet.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar