onsdag 2 september 2015

Regnet påverkar tempot

Idag har regnet minst sagt varit ihärdigt. Lite skönt är det ändå efter en intensiv period för man går ner i varv lite och kraven sänks. Vädret gör ju så att man inte kan göra så mycket utomhus och man behöver inte känna någon stress över att man låter de sysslorna vila en dag eller två.
 
 
 
 
Jag har utnyttjat tiden till att bl.a. måla denna ram vilket jag har tänkt att jag skulle ha gjort hela sommaren. Tre gånger har jag hunnit med att stryka den med färg så nu anser jag nog den att vara klar. Nu ska jag bara fixa en bild att sätta i ramen.
 
För att återgå till vädret så verkar det kunna bli uppehåll imorgon eftermiddag så då kanske jag kan få återgå till målandet utomhus istället. Jag kan inte hjälpa det, jag tycker det är ganska kul att måla så länge det inte blir för mycket som ska målas på en gång. Det fantastiska med att måla är ju att man får resultat så snabbt och fördelen med att måla nya brädor är ju att man slipper borsta, skrapa och tvätta bort gammal färg och smuts för även om jag tycker att målandet kan vara kul så är det en helt annan sak med förarbetet.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar