söndag 30 augusti 2015

Stökiga nätter

Ett datorhaveri som inträffade i torsdags har bl.a. varit orsaken till att jag inte bloggat de sista dagarna. Fixande inför barnkalas och sjuka barn är ett par andra andledningar. Hela gårdagskvällen satt jag dessutom och gjorde klart bokföringen för året fram tills idag i den förening där jag är kassör och som vi hade styrelsemöte i idag.
 
 
 
 
Igår skulle vi haft sju barn här förutom våra tre egna, för Smôla hade bjudit in sina kompisar på födelsedagskalas. Efter många om och men hade hon bestämt sig för att hon ville ha Frosttema på kalaset och man kan väl säga att jag gillade idén och gick "all in". Förra helgen beställde jag hem en massa saker till kalaset och under veckan har jag och tjejerna pysslat ihop diverse saker, mest olika pärlplattor. När Smôla kom hem från skolan i fredags och klagade på ont i halsen började jag ana att det kanske inte skulle bli som vi tänkt med kalaset men inte förrän ett par timmar innan kompisarna skulle anlända igår fick jag ställa in allt för då hade hon fått feber och hon kände själv att hon inte skulle orka med något kalas. Vi får prova nästa helg istället och hoppas att alla är friska då istället. Pysseltoken i mig såg det positiva i det hela eftersom jag fick ännu mer tid på mig att fixa saker inför kalaset nu.
 

 
 
Det är inte bara Smôla som är förkyld, båda hennes systrar är det också. Lilla S har varit småförkyld i flera veckor med hosta och snuva vissa dagar. Lilla M har blivit ordentligt snuvig idag och hade svårt att somna ikväll för att hon var så tätt i näsan trots nässpray.
 

 
 
 
Lilla S somnar ju ganska snabbt när hon lägger sig men sista dagarna och veckorna har sovit otroligt dåligt. Jag önskar jag kunde skylla på fullmånen men det har hållit i för många nätter nu för att hennes sömn skulle störas av den. Nu under helgen när M varit hemma har hon vaknat vid tolv-ett på natten och varit ledsen och inte kunnat somna om. Sen har det fortsatt varit stökigt. När vi vaknade igår morse låg hon bredvid M utan att han märkt att hon lagt sig där och de nätter jag är ensam med barnen kommer hon alltid in och lägger sig i hans säng. Det blir ganska jobbigt när nattsömnen inte bara blir störd av Lilla M utan även av henne. När en somnar vaknar den andra. Lilla S verkar dessutom vara ganska sliten om dagarna och humöret sitter utanpå och det är inte så lätt att själv hålla humöret på topp när man sovit dåligt och det är mycket gnäll.
 

 
 
Nu hoppas jag på en hyfsat lugn natt fast med nästäppan Lilla M har är det väl att hoppas på för mycket skulle jag tro. God Natt från mig. 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar