torsdag 22 januari 2015

Nya sovtider?

Det är full fart i gåstolen på köksgolvet nu. Två gånger kom hon fram till mig och drog i byxbenen när jag lagade middag idag. Storasystrarna fick komma och hjälpa till och passa henne så att jag skulle få fortsätta med maten.
 
 
 
 
Sista dagarna känns det som hon har lagt om sina sovtider lite. Hon har vaknat samtidigt med de andra flickorna på morgonen och somnat tidigare på kvällen. Dock är det väldigt svårt nu både  dagtid och på kvällen att lägga ner henne i sängen eller vagnen om hon somnar i knät. Hon vaknar oavsett hur djupt hon sover. Nu ikväll somnade hon i mitt knä vid åttatiden utan att vi ens hunnit sätta på pyjamas än. Efter flera försök kunde jag till slut lägga över henne i babynestet i mitt knä. Om det är tillfälligt att hon vaknar och somnar tidigare eller om det är mer bestående får väl tiden utvisa. Det skulle vara skönt om jag kunde få lite tid på kvällen när alla tre barnen sov så man kan ju alltid hoppas.
 
 
 
 
När hon vaknade för bara en liten stund sen var det inte populärt att M tog med henne till badrummet för att byta blöja och sätta på pyjamasen utan jag fick följa med och distrahera henne lite under tiden. Nu går han och bär på henne för att försöka få henne att somna om men hon klagar ganska mycket så det slutar väl med att jag får ta henne igen skulle jag tro.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar