söndag 18 januari 2015

Mera skidor

I morse när vi vakna var det tio minusgrader ute men trots kylan kände jag att jag ville få komma ut idag efter att ha varit inne hela dagen igår. Jag och min svägerska A hade gjort upp igår att vi skulle försöka ses idag och kanske åka lite pulka med barnen. När jag vaknade kände jag att det skulle vara roligare om vi kunde komma iväg på lite skidåkning istället så efter en hel del samtal både till A och till mamma så blev det tillslut bestämt av skulle åka till grannbyn och åka i skidspåren där. Förhoppningen var att det skulle vara lite varmare uppe på berget än här hemma hos oss vilket det också visade sig vara när vi kom dit.
 
 
 
 
Innan vi kom iväg hann det dock gå några timmar. Vid frukosten hade vi besök av två rådjur som Smôla fick syn på längst ner i vår väg. Efter frukosten monterade M på vårt nya takräcke på bilen, alla skulle kläs och bilen packas. Vid elva kom vi ändå äntligen iväg och jag tror inte vi glömde någonting faktiskt.  
 
 
 
Lilla S fick prova sina nya skidor och pjäxor för första gången. M hade med sig dem hem i torsdags så nu kunde hon åka utan att tappa skidorna också. Hon var så duktig och åkte 400 metersbanan två gånger.
 
 
 
 
Varför hon räcker ut tungan på den enda närbilden jag har av henne från dagen är det nog bara en treåring som kan svara på.
 

 
 
Smôla var också duktig och åkte varv på varv. Här är vi ute på 1,5 kilometersslingan jag och hon och det är så kul att hon tycker det är roligt i år. När vi kom i mål efter denna tur var hon trött och skulle inte åka något mer när jag och mamma skulle ge oss ut på ett eget varv. När jag vände mig om fick jag se att hon ändå var på gång igen och hon hade åkt 1200 meter till när vi kom tillbaka. Själv fick jag ihop 6,5 km idag vilket jag får vara nöjd med med min otränade kropp. Jag har ju faktiskt åkt över milen den här veckan vilket känns väldigt bra.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar