lördag 17 januari 2015

Lördag utan måsten

Idag har jag inte haft några måsten vilket varit otroligt skönt. Jag har därför till och med suttit och pysslat en stund när jag fått tillfälle och gjort klart en LO till Smôlas album. 
 
 
 
 
Efter lunchen gick M ut med flickorna och åkte pulka och raket ned dem. Solen har kikat fram lite idag och vädret har varit betydlig bättre än igår.
 

 
 
Även om jag inte hade några riktiga måsten idag har jag ändå tvättat tre maskiner med tvätt, sorterat ren tvätt och sorterat ur en massa urväxta kläder ur Lilla S garderob och rensat garderoben där vi förvarar urväxta kläder och kläder som snart har vuxits i. Två blöjkartonger fyllde jag med kläder som ska bäras ut i förrådet. Det känns skönt när man har gjort det och kläderna inte längre ramlar över en när man öppnar garderobsdörren.
 

 
 
Imorgon kan kanske även jag komma ut i pulkabacken en stund om jag lyckas få Lilla M:s sovtider att passa ihop med när det passar att gå ut och åka mellan måltiderna för oss andra. Det är lite kallare tillbaka nu temperaturen är tillbaka på minussidan och ska vara det hela dagen imorgon också verkar det som. även vi har drabbats av halkan nu och idag var vi tvungna få hjälp med att sanda vår väg. M hade då fortfarande inte kunnat köra upp med vår V50 sen han kom hem i torsdags. Då var det för mycket blötsnö och sen blev det is när vi fått vägen plogad. Nu är vägen helt brun av sand och bilen är hemma igen.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar