måndag 5 november 2012

Födelsedagen i bilder

Nu kommer det massor med bilder från igår. Några har M tagit, några har jag knäppt själv med vår kamera men de sista har fotograf Erik Nygren tagit.
Om ni ska anlita en fotograf tycker jag absolut ni ska gå in och kolla på hans hemsida. Han tar underbara bilder!
 
 
 
 
Morgonen började med sång och paket i sängen efter det att den nyblivna ettåringen väckt oss andra i familjen =)
 

 
 
Efter ett litet "genrep" i tisdags när de första gratulanterna var här så förstod hon nu bättre vad man skulle göra med paketen och drog bort pappersbit efter pappersbit.
 

 
 
I det största paketet fanns en vagga till dockorna
 

 
 
Klockan tre var det dags för kalas med tjocka släkten. Så här glad blir man när favoritkusinen kommer =)
 

 
 
Farmor och farfar kom med bord och stolar. Stolar som verkar vara roligast att stå på med stor risk för att ramla ner och slå sig... passa, passa, passa....
 
 
 
 
Två stolar så att storasyster har en att sitta på också
 

 
 
Klänningen är ny och jag har sytt den själv
 

 
 
Hela familjen är engagerad i presentöppnandet
 

 
 
När presenterna var uppackade var det dags för fika
 

 
 
Tittut!
 

 
 
Egen tårttallrik dagen till ära, oj så gott det var!


 
 
Med egen sked, sina fingrar och framför allt hjälp av faster så åt hon upp hela tårtbiten. Mest förvånad var jag nog ändå när jag tog av henne klänningen efter kalaset och inte kunde hitta en enda fläck på den, det var oväntat.
Efter en lång, händelserik dag var födelsedagsbarnet ganska trött på kvällen och somnade i min famn. Efter en stund vaknade hon ändå igen och efter ett blöjbyte var hon sedan klarvaken ända tills elvatiden på kvällen. Tja, det gäller ju att få ut så mycket som möjligt av födelsedagen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar