söndag 11 november 2012

Farsdagsfirande

Idag har dagen till största delen bestått av att fira farsdag. Den började med att flickorna och jag väckte M imorse och gav honom ett par presenter och ett kort som Smôla skrivit hälsningen i helt själv genom att titta på det jag skrivit på ett annat papper först.
 
Under eftermiddagen har vi blivit bjudna på mat hos M:s föräldrar och firat hans pappa tillsammans med hans storasyster med familj.
Den sena eftermiddagen har vi sedan tillbringat hos min mamma och pappa där vi drack kaffe och åt tårta tillsammans med min bror och hans familj. Vår lilla passade på att ge sin lilla kusin några kramar när de satt på golvet tillsammanans, så söta!
 
 
 
 
 
Tidigare under veckan invigde Lillan sin nya åkpåse som hon fick i födelsedagspresent och som hennes mormor sytt (på beställning ifrån mig). Ovandelen i påsen är fodrad med ett fårskinn och i botten har jag lagt det fårskinn hon fick av mormor och morfar när hon föddes. Hon kommer definitivt inte att frysa i vinter och hon mår så gott i åkpåsen ute när hon sover. För ett par dar sen skulle jag gå ut och väcka henne etersom jag tyckte att hon hade sovit för länge. När jag kom ut låg hon vaken och nöjd i vagnen och log med hela ansiktet när hon fick syn på mig. Riktigt skönt såg hon ut att ha det.

Allt har tyvärr inte varit frid och fröjd under veckan. I måndags så hade Smôlas förkylning tillslut brutit ut. Vi hade hört på henne under några dagar att det var på gång. På kvällen upptäckte jag också att hennes ögon rann och varade och jag kunde konstatera att hon åkt på ögoninflammation också. Den kvällen var jag in till henne och torkade rent ögonen flera gånger efter det att hon somnat och innan jag själv hann lägga mig. Varje gång hade ögonen hunnit klistra igen sig av allt var. Som tur var så gav inflammationen med sig snabbt och efter ett par dagar var ögonen inte ens röda längre.
Nu har förkylningen övergått i en riktig rethosta och idag har Smôla hostat och hostat. Sen hon somnade verkar det ändå ha lugnat sig för det är tyst inne ifrån hennes rum. Förhoppningsvis är alla så friska att vi kommer iväg på öppna förskolan imorgon.
 
Sist men inte minst måste jag ju berätta att jag i onsdags kväll upptäckte att Lillans 5:e tand tittat fram. Helt utan märkbar påverkan på henne så fanns den nu där uppe brevid hennes vänstra framtand. Nu finns det alltså ytterligare en gadd som hon kan bita mig med vilket händer då och då och det gör ooont....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar