tisdag 13 juni 2017

Fattas bara lite färg nu

Det var trötta barn som jag hämtade efter jobbet idag. Speciellt Lilla M var riktigt trött och jag bestämde mig för att jag skulle tvätta av henne direkt vi kom hem eftersom jag förstod att sätter hon sig still så somnar hon.




Duschen gick inte, hon var alltför trött och ville absolut inte duscha. Bada däremot hade hon inget emot så därför fick det bli ett bad och där satt hon en bra stund. Efter kvällsmat och tandborstning slocknade hon sen i soffan innan klockan var halv sex.




Själv är jag också trött eftersom det inte bara är barna som vänder dygnet när vi har ledigt så många dagar i streck som vi haft nu. Efter att även jag fått i mig lite mat i magen fick jag i alla fall ny energi och då Lilla M redan hade somnat kunde jag använda ett par timmar till att måla.




Tre dörrkarmar, några lister, en sida på två dörrar och en skrivbordsstol till Lilla S rum har jag hunnit med så det känns bra. Till helge flyttar vi in i klädkammaren för då ska dörrar mm. vara färdigmålade och alla lister på plats. Det ska bli så skönt att få börja sortera i kassarna med kläder som står i sängkammaren sen flera månader tillbaka. Mycket ska nog bort men resten ska sorteras och hängas in på olika ställen beroende på vilken säsong kläderna hör till.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar