torsdag 7 juni 2018

Skolavslutning

Idag har vi firat tjejernas skolavslutning. Förskoleklass och årskurs tre har de nu klarat av under läsåret som gått och nu väntar ett långt sommarlov efter tre dagar på fritids nästa vecka.




Nu var det Lilla S tur att ha min gamla examensklänning som det måste vara 30 år sen i år sen jag hade den.




Dagen blev varm och solig efter en lite kylig morgon så koftor blev överflödiga.




I år blev det inga liljekonvaljbuketter till fröknarna då de redan är överblommade. Under äppelträden växer redan mängder med rödklöver istället.




Efter avslutningscermonin på hembygdsgården hade vi tårtkalas med barnens farmor och en morbror och moster till mig. 




Vi dukade examensfint med flagga på bordet och buketten med gula och blå blommor jag själv hade fått igår under nationaldagsfirandet.




Jag hade fixat varsitt paket till alla tre tjejerna innehållande pussel att lägga regniga dagar och två böcker var. Presenterna blev väl mottagna av glada barn och Alfons-boken är redan läst två gånger för Lilla M under dagen och kvällen.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar