söndag 4 juni 2017

Min söndag

Efter att jag på förmiddagen varit på hembygdsgården och hjälpt till att ställa iordning inför nationaldagsfirande mm. och sen tillbringat en timma eller så i trädgården med att plantera lite fler blommor i krukor och grejat med en rabatt, var det dags att byta om för att åka till grannbyns kyrka där barnkören skulle sjunga på prästens sista gudstjänst innan pension.




Kyrkan var fullsatt och idag pratade prästen fritt om precis vad han ville, han kunde ju inte få sparken påpekade han själv. Det blev lite väl långt för tjejerna som hann tröttna men fann målarhörnan på slutet när det nästan gått bort åt två timmar.




Lilla M är för liten för barntimme och barnkör än men det hindrade henne inte från att sitta med kören fram i kyrkan och stå med när de sjöng. Hos mig skulle hon minsann inte sitta.




Efter kvällsmaten ikväll bestämde jag mig för att leka frisör. Tjejernas långa hår har hunnit bli ganska slitet och jag har tänkt hela våren att jag måste försöka klippa dem en bit.




Först ut var Lilla M som jag tog topparna på bara för att hon ville bli klippt precis som de andra. Sen var det Smôlas tur och som synes blev det ganska mycket kortare.




Lilla S hår gick samma öde till mötes och på henne ser jag nu att jag nog tog ännu lite mer vilket verkligen behövdes också.




Torrt, slitet hår som varit hopplöst att borsta ett tag nu kommer förhoppningsvis bli friskare och tjockare nu inför sommarens sol och bad.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar