måndag 1 maj 2017

Hej då till april, välkommen sköna maj!

April har sprungit förbi i en rasande fart och nu är det maj och förhoppningsvis en varm och skön vår med den. Idag har hela familjen som vanligt varit på hembygdsgården och städat inför sommaren både utomhus och inne i stugan. Det är en årlig återkommande tradition och barnen är naturligtvis med, krattar en stund men leker desto mer.




Jag hade planerat att hinna med mycket under valborgsmässoafton igår. Istället vaknade jag med lite halsont och allmänt krasslig. Även om jag inte hade någon feber kände jag mig som att jag hade en bra bit över 38 och låg i sängen flera av timmar under dagen irriterad över att inte orka göra något.
På kvällen drog vi i alla fall iväg på valborgsfirande och Lilla M träffade genast bästa kompisen som hon fick hålla handen med. 




Sällan har väl valborg inneburit så fint väder. Ofta blåser det ju så mycket att brasan tom inte går att tända. Igår värmde solen skönt och lite kyligt kändes det bara när några små moln lyckades skymma den korta stunder. Valborgsfirandet i byn börjar redan kl. 18 så vid halv åtta var vi hemma igen. Perfekt när man har barn som behöver hem i säng.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar