lördag 2 juli 2016

Få timmars sömn

Sista dygnet har varit lite jobbigt. Febern var borta på Lilla M igår men på kvällen när hon la sig började hon hosta och orkade inte sova riktigt bra. Bl.a. pga. det så var klockan över ett innan jag kom i säng och sen orkade jag inte somna direkt heller utan låg mer eller mindre vaken när Mini inte längre ville sova i sin säng utan fick komma över till vår.




Sen låg hon och bökade och hostade. Helst skulle hon ligga på mig, aldeles inpå mig eller ligga och spark mig i ansiktet så när klockan var ca fyra fick jag nog och gick och satte mig i soffan med henne istället. Hon hade då börjat hosta ändå mer så jag tänkte det skulle vara skönt för henne att halvsitta och sova en stund. Strax innan fem hade hon somnat in ordentligt och jag gick och la oss båda och sen fick jag äntligen sova 2-3 timmar innan hon var vaken igen.




Då tog M med sig henne ner och åt lite frukost så jag fick sova vidare och vaknade inte förrän vid tio igen. Då hade de två gått och lagt sig i "lillrummet" och där sov hon tills klockan var ca halv ett på dagen. Det har sen gått ganska bra med hostan under dagen men nu ikväll drog det igång igen när hon skulle lägga sig och hon har hostat så hon kräkts en gång. Jag har kurerat henne med allt jag kunnat och det är bara att hoppas att hon orkar sova trots hostanfallen hon får med jämna mellanrum i sömnen.




Igår på dagen var jag bl.a. en sväng till plantskolan och handlade några perenner till halva priset. Vår rabatt vid flaggstången har blivit så ful pga. växter som förvuxit sig. Idag grävde jag därför bort ett helt parti där det var som fulast och rensade upp och sen planterade jag en liten kärleksört och en backtimjan där istället. Runt hela rabatten la jag dessutom ut lite täckbark för att förhindra att Olof (robotgräsklipparen) ska fastna i "diket" mellan gräsmattan och planteringen.





Vid  brunnhuset på baksidan planterade jag två plantor med mossflox bland stenarna som förhoppningsvis ska blomma fint rosalila nästa vår.




Min nya rabatt på baksidan fick även den förstärkning av ytterligare en astilbe så där börjar det på bli riktigt fullt nu vilket är kul. Jag vill att det ska finnas något som blommar vid alla tider på säsongen och jag tror jag lyckats med det ganska bra nu.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar