onsdag 29 juni 2016

Vaknade med feber

Idag vaknade Lilla M med 38,5 i feber och dagen har till stora delar bestått av att sitta med henne i knät, ligga i sängen med henne eller vara ute och gå med henne i vagnen.





När hon somnat i vagnen första gången idag trodde jag hon skulle sova ett bra tag och skyndade mig därför att göra en bulldeg.




Nu sov hon inte så länge utan när jag börjat baka ut degen så vaknade hon efter ett tag och sen var det lite kämpigt innan hela degen var utbakad och bullarna stekta.




Ikväll har hon sovit av och till hela kvällen men haft svårt att sova riktigt djupt. Tillslut gav jag henne Alvedon för då visade termometern 39,5, stackars piga =(




Just nu håller febern på att gå ur kroppen och jag har äntligen kunnat lägga henne sovandes i vår säng och hon sover vidare.




Nu är det bara att hoppas på att febern inte stiger tillbaka när Alvedonen går ur kroppen. Hon visar inga andra symptom utan har bara haft feber under dagen.





Imorgon är det torsdag igen och M kommer hem för helgen. Sen har han bara en vecka kvar innan semestern och det ska bli skönt att få vara lediga tillsammans hela familjen.





Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar