torsdag 22 oktober 2015

Mycket på schemat

Torsdagar är intensiva dagar, inte minst för tjejerna. Skola/förskola, fiollektion, barntimme/barnkör och skidträning står på schemat.
 
 
 
 
Att komma iväg med alla tre själv på morgonen är ofta ett litet äventyr och imorse var vi lite väl långt ner i vägen på väg upp till skolan när skolklockan ringde in för att det skulle kännas riktigt bra. Än så länge behöver inte jag och Lilla M ha ätit frukost och gjort oss iordning mer än för att lämna de två större. Värre blir det i december då inskolningen på dagis börjar. Då är nog snoosandet innan jag går upp ur sängen över. Ångesten över att föräldraledigheten på heltid är på väg att ta slut har börjat växa till sig hos mig och helst skulle jag vilja vara hemma ännu längre.
 

 
 
Jag har inte fått mycket gjort idag för egen del. Tiden mellan lämningen imorse och Smôlas spellektion räcker inte till mer än att få i mig och Lilla M våran frukost. Väl hemma var det snart dags för henne att sova så då bytte jag blöja på henne och gick ut med henne i vagnen. När jag kom in tillbaka efter att hon somnat så upptäckte jag att strömmen var borta. Då var klockan innan elva och strömmen var sen borta fram tills strax innan fyra på eftermiddagen. Man blir ganska handikappad när strömmen är borta och det är inte mycket man kan göra. En konsekvens blir ju också att vattnet försvinner vilket försvårar att fixa mat osv ytterligare.
 

 
 
Nr jag hade konstaterat att strömmen var borta och vädret gjorde att det var ganska mörkt inne. bestämde jag mig för att gå och lägga mig en stund på sängen och läsa. Jag somnade faktiskt en stund där jag låg och blundade kanske sammanlagt en halvtimma innan det var dags att hämta tjejerna igen.
 

 
 
I pausen mellan skola/förskola och barntimmen så gick vi hem till mamma och pappa där tjejerna åt lite mellanmål och vilade med lite pyssel under tiden. Det är enklare att gå dit den dryga timman det är mellan deras aktiviteter än att skynda sig hem för att sen skynda sig iväg igen. Mamma och pappa bor alldeles bredvid skolan så det är betydligt enklare.
 

 
 
Jag har kört fast när det gäller mitt brädväggsprojekt. Jag har testat med den gråa fogen och jag blir inte nöjd så nu står jag och stampar och vet inte hur jag ska gå vidare. Det känns inge roligt när det inte blir som man tänkt sig. Jag får väl sova på saken en natt eller två så får jag se hur jag bestämmer mig för att gå vidare sen. 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar