måndag 5 oktober 2015

Det där med maten...

Efter att båda de två äldre tjejerna älskat välling från det att de blev ett år ungefär så har vi nu en liten som totalvägrar vällingen och bara spottar ut den tillbaka. Senaste dagarna har hon dessutom totalvägrat barngröten. Just nu lever hon på potatismos som jag rör ihop med grädde och smör. Till det lägger jag upp lite mat ur en barnmatsburk som jag "gömmer" i moset. På detta sättet äter hon ganska stora portioner. 
 
 
 
 
Sista nätterna har jag försökt dra ner på amningen men det är inte helt lätt när man inte har varken napp eller välling att ta till som hjälp och tröst. Hon ammar fortfarande en stund innan hon somnar och under natten som gick blev det en gång till vid tvåtiden. När hon vaknade igen någon timma senare orkade jag stå emot så det blev bara en omgång med amning under natten. Med en ledsen liten blir det många vaktimmar så jag är rätt trött nu efter ett par såna nätter. Jag hoppas bara att jag orkar fortsätta stå emot och att vi kan få börja sova hela nätter snart. 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar