söndag 18 oktober 2015

Den årliga skogsutflykten

I början av veckan började jag längta efter att få komma ut i skogen och samla ihop sådant som kan var fint att pynta med till advent och jul. Dagarna är ju så fantastiska nu att man bara vill vara utomhus och få lapa sol. Jag hade tom. planer på att dra iväg själv med tjejerna någon eftermiddag efter skola/förskola men förkylningar hos både mig och tjejerna sate stopp för det liksom det faktum att det är ganska trötta barn jag hämtar hem efter skoldagens slut.
 
 
 
 
Istället så frågade jag mina nära och kära om de ville ge sig ut på en skogsutflykt idag. Lämna alla byggen/renoveringar för några timmar och samla kraft.
 

 
 
Barnen mådde så bra ute i den friska luften och kusinerna åkte rutschkana på ändan nerför en brant stig. Byxorna ligger just nu i tvättmaskinen kan jag ju tillägga =)
 

 
 
För att mysa till det lite extra hade vi med ved och gjorde upp eld där vi grillade bl.a. korv. Mätta barn (och vuxna) är glada barn.
 

 
 
Vi fyllde våra påsar med allt möjlig roligt och bilen var helt full när vi kom hem. På vägen hem stannade vi dessutom på ett par ställen till och fyllde på med ytterligare material så nu är förrådet fyllt inför advent.
 

 
 
Lilla M somnade på vägen ut till skogen och somnade sedan om igen efter att ha vaknat till en stund när vi lyfte över henne i vagnen. Hon hade kunnat sova där mycket längre än vad hon fick om vi stannat kvar ett tag till. Istället fick hon följa med ut och promenera runt i sina nya gummistövlar när vi stannade på nästa plats. Gummistövlarna var dock inte helt lätt att förflytta sig i utan hon hamnade på morfars arm efter en stund istället vilket hon var mycket nöjd med. Liten som hon är så finns inga skor eller stövlar här hemma i hennes storlek efter systrarna, allt är minst två nummer för stort, så jag får köpa alla skor nya till henne. Den här veckan blev det ett par vinterskor som jag köpt på loppis och så dessa stövlar då som de sålde på ICA för en hundralapp. Nu klarar hon sig ett tag hoppas jag.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar