måndag 7 september 2015

Jobbat

I fredags fick jag ett samtal från den skola jag ska börja jobba efter jul. De undrade om jag kunde ställa upp som vikarie den här veckan på kemilektioner eftersom en lärare är sjuk. Efter att ha fått fundera en stund och kollat upp om det överhuvudtaget skulle vara möjligt med tanke på barnvakter och så, så ringde jag upp och sa ja.
 
 
 
 
Halv tio var jag därför på plats på skolan idag där jag skulle undervisa i Kemi 1 för naturettor. Det fick bli en helt och hållet improviserad lektion eftersom jag inte innan hade någon aning om vad de hunnit gå igenom tidigare. Lite ringrostig i mina kemikunskaper eftersom det är nästan fyra och ett halvt år sen jag undervisade i kemi, tog jag mig ändå igenom denna första lektion och jag chockade eleverna med att ge dem läxa till nästa gång. Det hade de nog inte räknat med att få av vikarien skulle jag tro men jag ville att de skulle läsa igenom det vi jobbat med idag en gång så att det inte skulle vara glömt tills nästa gång. Innan veckan är slut ska jag ha ytterligare fem lektioner i kemi men sen ska jag återgå till att vara hemma på heltid några månader till innan allvaret börjar igen.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar