söndag 5 april 2015

Påskdagen

Idag har vi firat påskdagen med att ha lite knytis med rester från gårdagen tillsammans med M:s föräldrar och syster.
 
 
 
 
Vi slog på stort och satt i vardagsrummet och åt mat istället för vid köksbordet. Det känns mycket festligare med en gång när man gör det. Till efterrätt fick det bli glass, maränger och chokladsås.
 

 
 
Smôla har hunnit med att vara på körövning inför påskspelet i kyrkan imorgon under eftermiddagen också. Själv skulle jag ha varit på träning nu men jag har blivit lite förkyld, precis som resten av familjen, och dessutom har jag ont i både ben och knän av att jag tränat ganska mycket sista veckorna, så jag vilar idag istället och hoppas jag ska vara bättre imorgon.
 

 
 
Lilla M sov i vagnen ute ett par timmar under eftermiddagen men hann vakna och komma in och mysa en stund med farmor, farfar och faster innan de åkte hem.
Imorgon är sista dagen på M:s påskledighet efter att ha varit hemma en dryg vecka men tjejerna har påsklov hela veckan. Nu hoppas jag på att Lilla S ska friskna i från sin förkylning med hosta och täta luftrör så att hon får tillbaka lite krafter och vi kan hitta på något rolig under veckan som kommer.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar