onsdag 28 januari 2015

Fick ringa efter mamma

Ikväll blev det för mycket och jag fixade inte att vara ensam med tre barn och få dem i säng själv utan jag fick ringa efter mamma. Hon hade då nyss lämnat av Smôla här efter att ha kört henne på skidträningen men sen fick hon alltså komma hit tillbaka. Anledningen var att Lilla M bara skrek och skrek pga. att hon hade så ont av de vaccinationssprutor hon fått tidigare idag i sina båda ben.
Tidigare under eftermiddagen hade hon börjat bli gnällig och jag visste väl vad som väntade men jag lyckades i alla fall få mat på bordet åt oss, få fram skidkläder till Smôla och hennes skidor vallade och svara i telefon, på mail och FB för att jobba vidare med hotet om skolnedläggningarna.
 
 
I väntan på sprutorna i förmiddags
 
Efter det att Smôla kommit hem och Lilla M spytt ner både sig själv och mig och var helt otröstlig kände jag att kvällsmat kommer jag inte att kunna fixa själv till Smôla. Lilla S hade jag lyckats få i säng innan det drog igång som värst med mini och innan Smôla hunnit hem så hennes läggning gick i alla fall bra.
 

Under eftermiddagen började det göra ont
 
Under tiden som mamma var här gick jag och bar och bar på Lilla M och väntade på att den Alvedon jag gett henne skulle verka. Sätta mig ner fick jag inte göra för då storgrät hon igen när hennes ben hamnade i ett annat läge så det var bara att stå och gå. Tillslut somnade hon mot min axel när smärtan klingat av. Stackars liten som ska behöva få så ont av sprutorna. Det var på samma sätt förra gången men ingen av de andra två har reagerat så. Smôla fick feber av sprutorna men verkade inte påverkad på annat sätt och Lilla S minns jag inte reagerade mer än att hon var lite öm på området runt där hon blev stucken. Så lika men ändå så olika.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar