fredag 30 januari 2015

Byte av roller

Nu har bloggen spretat åt alla möjliga håll ett tag men det kommer nog fortsätta så ett tag till skulle jag tro. Jag startade ju bloggen för att dela med mig av min och min familjs vardag för över 6 år sen och det vill jag fortsätta med även om jag inte orkar hålla tyst ibland utan publicerar såna inlägg som igår om skolnedläggningarna eller tidigare, om vargjakten. Inlägget om vargjakten är klart det mest lästa jag har haft i bloggen och för ett par dar sen fick det nytt intresse när det på ett par olika jaktsidor länkades till inlägget av för mig helt okända människor. Jag hade då fler unika läsare på en dag än jag haft på en hel vecka förut! Jättekul tycker jag.
 
 
 
 
 I eftermiddag/kväll bytte vi roller jag och M. Han tog hand om flickorna och for på träning med dem medan jag jobbade på i nya badrummet.
 

 
 
Min ständige följeslagare var ju förstås ändå med mig och fick, när hon vaknat, sitta och titta på mig när jag målade lister, fönster- och dörrfoder. Vi har köpt färdigmålade lister och foder men jag vill ändå måla över spikhuvudena även om det är dyckert och dyckertpistol M använt för att fästa dem. Nu ska jag bättra på med färg på ett par ställen imorgon och så har M ett par småsaker kvar och rörmokaren måste få ordning på vattenledningen till handfatet som läcker, sen är det dags att städa och flytta in - jippi!
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar