Idag var barnen extra uppspelta på dagiset när jag lämnade Smôla där imorse. Det var nämligen dags för maskeraddisco under förmiddagen och flera av barnen var utklädda.
Smôla var så här fin men hon var långt ifrån den enda prinsessan där. Den ena prinsessklänningen finare än den andra passerade förbi i korridoren =)
Lekrummet där de skulle ha discot var dekorerat med Halloweentema och de hade haft jätteroligt berättade en av fröknarna när jag hämtade Smôla på eftermiddagen.
Eftersom vi har en liten dotter som fyller år nu i Halloweentider så kan jag tänka mig att det kan bli några barnkalas i framtiden med sådant tema. Surfar man runt lite på nätet så finns det ju hur mycket som helst man kan hitta på med detta tema, både vad gäller pynt och sådant som är ätbart. Låter inte t.ex. blodiga fingrar gott? =)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar