måndag 12 juni 2017

Självkontroll å så lite kalas igen

Årets första åskoväder drog fram under eftermiddagen när vi skulle skynda oss och göra oss iordning för 5-årskalas. En smäll var så nära att det blixtrade och small nästan samtidigt och det krävdes en hel del självkontroll för att agera hyfsat lugnt inför barnen när jag egentligen är rätt så rädd när det smäller på ordentligt.




Tillslut var alla sladdar utdragna (åtminstone de jag kom ihåg) och jag hade fått på mig mina kläder (jag kom precis ur duschen när det drog igång) och även barnen hade bytt om så då kunde vi dra iväg.




Vi blev bjudna på mat, barnen pannkaka med grädde och sylt enligt födelsedagsbarnets önskemål och vi vuxna fick goda pajer och sallad. 




Det var inte bara T som fick presenter utan mormor hade med fina masker från Italien till alla tjejerna. 




Till kaffet bjöds det på tårta med bild på T:s nya favoriter. 




Till helgen väntar barnkalas med Trollstema så då fortsätter firandet. Eftersom vi i vår familj ännu inte sett filmen får vi väl försöka hinna med det innan lördagen kanske.




Imorgon är det dags för jobb igen. Att åka till jobbet när eleverna slutat och man kan börja rensa, slänga och sortera är skönt. Att få göra sig av med det som funkat mindre bra och samla ihop sådant som gått bättre känns bra.
Lilla S ska nu göra sina absolut sista dagar på förskolan och det känns lite vemodigt. Sen är det bara Mini kvar på förskolan några år innan de riktiga småbarnsåren är förbi.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar