tisdag 14 februari 2017

10 år

Nu har vi klarat av en hel arbetsdag/skoldag/förskoledag utan några större incidenter och framför allt utan feber och jag andas ut. Efter att Lilla M somnat låg jag länge bredvid Smôla i hennes säng och vi pratade och pratade. Hon är så lik mig som jag var när jag var liten när i vissa saker. Den ordentliga flickan som gör som fröken sagt och som blir besviken och ledsen när inte andra tänker och gör på samma sätt. Besvikelsen kommer fram på kvällen när hon är trött och då kommer tårarna. Mammas lilla piga som har så mycket kvar att lära av livet. Idag var det extra känsligt eftersom flera av de nyanlända som funnits i skolan sen förra hösten, idag gjorde sista dagen och imorgon flyttar till Stockholm. Varför alla ska flytta dit kan man ju undra?




Så mycket Alla hjärtans dag-firande har vi inte hunnit med men tjejerna hade ritat och pysslat i skola/förskola och på barntimme så lite fina teckningar och saker delades ut.
Jag och M firar 10-årig förlovningsdag idag men firandet sker på var sitt håll förstås. Vi får väl fira till helgen med något gott att äta och ett glas vin kanske. Buketten på kortet kom han hem och överraskade mig med just denna kväll för tio år sen. Tio år går allt otroligt fort...


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar