tisdag 17 oktober 2017

Klart för nytt golv

 Förra tisdagen var vi till Karlstad och Ikea och köpte på oss inredning till tvättstugan. Två bänkskivor, ett högskåp, ett överskåp, två bänkstommar med tillhörande lådor och ett inbyggnadsskåp köpte vi bl.a. Sen var M hemma resten av veckan och fortsatte att riva så nu ser det ut så här.




Det är nog bara på landet man kan ringa till rörmokaren och boka tid på en lördag skulle jag tro. Åtminstone händer det nog inte så ofta i städerna att när rörmokaren inte kan komma som önskat för att han redan är fullbokad, då kommer han några minuter senare och jobbar flera timmar på lördagen istället. Tack vare det så har vi nu nytt vatten och avlopp draget.




Tom. golvbrunnen är på plats så nu är det bara att börja regla upp golvet och lägga golvspån till helgen. För er som inte är så orienterade i vårt hus så kan jag berätta att bakom väggen man ser med isolering, där ligger pysselrummet som vi gjorde iordning för ett år sen. Väggen bakom där golvbrunnen är, där är trapphuset och vår lilla minitoalett under trappen.




Idag har jag målat inne i städskåpet och överskåpet för andra gången. Det blir fräschare men inte mer skulle jag vilja säga för det hade krävts mycket mer underarbete om resultatet skulle blivit helt bra. I städskåpet ska vi montera tre trådbackar för förvaring av diverse saker. I överskåpen har vi tidigare haft vaser och i ett av dem skulle jag tro att det får bli samma sak sen också.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar