onsdag 7 juni 2017

Förberedelser

Knottbiten sitter jag här men tacksam för att regnet slutade lagom tills tjejerna kommit i säng förut och jag skulle gå ut och plocka blommor. Liljekonvaljer till examen är tradition och jag minns när jag gick i skolan och jag och mormor plockade buketter till mina fröknar. De år examen inföll sent och våren hade varit varm var det svårt att hitta fina och vita klockor så då gick vi långt upp i skogen där blommorna kommit senare i skuggan. Jag minns också att det inte bara var vi som trivdes bland liljekonvaljerna utan även myggen som blev extra glada när vi dök upp.




Imorgon går Smôla ur andra klass. När jag gjorde det var det dags för mig att byta skolan efter sommaren men nu går man i samma skola tom 5:an här.
Hela familjen kommer vara med på avslutningen på hembygdsgården och förhoppningsvis håller sig regnet borta den stunden så att de kan tåga från skolan och spela fiol på vägen.


Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar