tisdag 21 februari 2017

Lillrummet

Det här är det vi kallar "lillrummet". Inte så svårt att förstå varför kanske =)




De första sex åren hade jag detta lilla rum som mitt pysselrum där jag främst satt med min scrapbooking. När tjejerna blev större och ville vara med växte vi ur rummet eftersom det inte fanns plats åt oss alla vid skrivbordet.




Efter att jag tömt rummet höggravid sommaren 2014 lyckades M och en av mina bröder lyfta in en säng på 120 cm genom fönstret och sen har det fått agera gästrum. Jag var väldigt tacksam ganska omedelbart över sängen där eftersom det blev en värmebölja den sommaren och vårt sovrum var mer eller mindre som en bastu där jag inte orkade sova alls när det var som värst. Här inne var det istället svalt och skönt och jag minns så underbart det var att komma dit in istället.




Sängen finns nu inte längre kvar och inte så mycket av rummet heller känns det som. Detta rum har vi faktiskt tapetserat om en gång sen vi flyttade hit eftersom tapeten där var så trasig och det inte var särskilt inspirerande att sitta där och pyssla. Det tog dock inte så lång tid innan det uppstod sprickor i de nya tapeterna heller eftersom vi då inte gjorde något år underlaget. Den här gången görs det i alla fall grundligt.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar